Постинг
12.09.2021 17:04 -
Архитектурен комплекс "Музей на религиите", гр. Стара Загора - единственият музей в Европа, който обединява 3 религии / Част 2
Автор: vedra79sineva
Категория: Други
Прочетен: 246 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 12.09.2021 17:15
Прочетен: 246 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 12.09.2021 17:15
(окултно-исторически очерк)
"Бог ни е дал очи, за да не Го изпускаме от поглед." Ислямска мъдрост
В първата част на този окултно-исторически очерк установих, че под главния купол на Старата джамия, е изобразена розета с флорални мотиви, която е интерпретация на сакралната геометрична форма "Цвете на Живота". Обаче, ако се вгледаме по-внимателно забелязваме, че изображението е само фрагмент от "Цветето на Живота". Това не го прави носител на по-малко информация, а по-скоро конкретизира изобразеното.
Първият, най-вътрешен фрагмент от стенописа (фиг.1), е "Семето на Живота". (фиг.2)
От центъра към периферията, "Семето на Живота" прераства във фигурата "Яйце на Живота" (фиг.2,3) Във фрагмента "Семето на Живота" неколкократно е възпроизведен най-малкият неделим елемент от "Цветето на Живота", наречен "Велика Пикси" (фиг.4,5). За него става въпрос в първата част на очерка.
Да обърнем внимание на храмовите архитектура и интериор в джамията. Налични са сакрални форми на прозоречните рамки и арките. Те са с овална яйцевидна форма и допълват идеята "Яйце на Живота". (фиг.6)
Наблюдаваме отличен синтез между форми и изображения в интериора на джамията. Този синтез има за цел символично да онагледи плодородието, като част от женския принцип в света.
Някои читатели биха попитали "Защо точно женският принцип?". На този въпрос вече съм отговаряла в други мои творби. Макар че се повтарям, ще обясня и в този очерк.
Всички религиозни храмове в света са интерпретирано изображение на женската утроба. Те целят да изтъкнат плодородието и свещената женска утроба, които са приоритет за женското начало като принцип в света. Затова в храмовата архитектура в цял свят, се използват форми и изображения на женствеността от сакралната геометрия, създадени по Златното сечение. Те повтарят или интерпретират формата на женските гениталии и утробата у жената.
Архитектурният комплекс "Музей на религиите", е уникален с това, че свързва овалните форми на женствеността с овала във формата на яйцето.
Действително, тази особеност никак не е случайна. В света съществува теория, че първите хора са били населени по Земята чрез яйца, които са донесени от звездите. В знак на почит към тези яйца, земните хора са създали изкуство, чрез което ги изобразяват. Широко разпространен пример е 7000-годишното каменно космическо "Яйце от Алгарве". (фиг.7)
То представлява огромен артефакт от камък с яйцевидна форма. На него е изобразена двойната спирала на ДНК. Тази спирала може също да се оприличи на "Вълната на Живота". Тя е сакрален символ, често изобразяван върху религиозни храмове. "Вълната на Живота" онагледява редуващите се един след друг възходи и падения в пътя на духовното развитие на човечеството.
Друга особеност на архитектурен комплекс "Музей на религиите" е обединението на поне 3 религии, две от които са християнство и ислям. Фактически, днес можем да посочим обединение на християнство и ислям не само в сграда, но и в конкретна личност, която е част от българската история. Това е Георги Сава Раковски - главен идеолог на революционното освободително движение в България.
За него се знае, че освен виден масон, той е бил и дервиш.
Масонството е таен орден, който се базира на езотеричното християнство. Раковски е бил близък приятел с масона Мацини. Доказателство за това е кореспонденцията между тях двамата.
Дервишите са част от исляма. Някои от тях пребивават в езотеричния ислям, наречен Суфизъм.
По време на османското владичество в България, на наша територия е имало много камили, дервиши и суфи. Картини на дервиши и камили, днес могат да се видят в интериора на къщите в Стария Пловдив.
Надявам се, че чрез втората част на окултно-историческия очерк "Архитектурен комплекс "Музей на религиите", гр. Стара Загора - единственият музей в Европа, който обединява 3 религии", съм успяла допълнително да обогатя представите и знанието на моите читатели. Втората част на очерка не беше предварително планирана. Тя дойде като допълнителна идея впоследствие, тъй като прецених, че може още да се разсъждава върху изображението на голямата розета под главния купол на Старата джамия.
"Бог ни е дал очи, за да не Го изпускаме от поглед." Ислямска мъдрост
фиг. 1 Снимката е от Интернет.
|
Първият, най-вътрешен фрагмент от стенописа (фиг.1), е "Семето на Живота". (фиг.2)
фиг. 2 Схемата е от Интернет. Източник: Да пием чай и да си поговорим за интериорен дизайн |
фиг. 3, Яйце на Живота Схемата е от Интернет. Източник: ЦВЕТЕТО НА ЖИВОТА |
От центъра към периферията, "Семето на Живота" прераства във фигурата "Яйце на Живота" (фиг.2,3) Във фрагмента "Семето на Живота" неколкократно е възпроизведен най-малкият неделим елемент от "Цветето на Живота", наречен "Велика Пикси" (фиг.4,5). За него става въпрос в първата част на очерка.
фиг. 4, Велика Пикси Схемата е от Интернет. Източник: SACRED GEOMETRY / VESICA PISCIS |
фиг. 5, Образуване на Велика Пикси Схемата е от Интернет. Източник: SACRED GEOMETRY / VESICA PISCIS |
Да обърнем внимание на храмовите архитектура и интериор в джамията. Налични са сакрални форми на прозоречните рамки и арките. Те са с овална яйцевидна форма и допълват идеята "Яйце на Живота". (фиг.6)
фиг. 6, Интериор на Архитектурен комплекс "Музей на религиите" Снимката е от Интернет. Източник: Музей на религиите |
Наблюдаваме отличен синтез между форми и изображения в интериора на джамията. Този синтез има за цел символично да онагледи плодородието, като част от женския принцип в света.
Някои читатели биха попитали "Защо точно женският принцип?". На този въпрос вече съм отговаряла в други мои творби. Макар че се повтарям, ще обясня и в този очерк.
Всички религиозни храмове в света са интерпретирано изображение на женската утроба. Те целят да изтъкнат плодородието и свещената женска утроба, които са приоритет за женското начало като принцип в света. Затова в храмовата архитектура в цял свят, се използват форми и изображения на женствеността от сакралната геометрия, създадени по Златното сечение. Те повтарят или интерпретират формата на женските гениталии и утробата у жената.
Архитектурният комплекс "Музей на религиите", е уникален с това, че свързва овалните форми на женствеността с овала във формата на яйцето.
Действително, тази особеност никак не е случайна. В света съществува теория, че първите хора са били населени по Земята чрез яйца, които са донесени от звездите. В знак на почит към тези яйца, земните хора са създали изкуство, чрез което ги изобразяват. Широко разпространен пример е 7000-годишното каменно космическо "Яйце от Алгарве". (фиг.7)
фиг. 7, Яйцето от Алгарве Снимката е от Интернет. Източник: Древните менхири намекват за извънземните |
То представлява огромен артефакт от камък с яйцевидна форма. На него е изобразена двойната спирала на ДНК. Тази спирала може също да се оприличи на "Вълната на Живота". Тя е сакрален символ, често изобразяван върху религиозни храмове. "Вълната на Живота" онагледява редуващите се един след друг възходи и падения в пътя на духовното развитие на човечеството.
Друга особеност на архитектурен комплекс "Музей на религиите" е обединението на поне 3 религии, две от които са християнство и ислям. Фактически, днес можем да посочим обединение на християнство и ислям не само в сграда, но и в конкретна личност, която е част от българската история. Това е Георги Сава Раковски - главен идеолог на революционното освободително движение в България.
За него се знае, че освен виден масон, той е бил и дервиш.
Масонството е таен орден, който се базира на езотеричното християнство. Раковски е бил близък приятел с масона Мацини. Доказателство за това е кореспонденцията между тях двамата.
Дервишите са част от исляма. Някои от тях пребивават в езотеричния ислям, наречен Суфизъм.
По време на османското владичество в България, на наша територия е имало много камили, дервиши и суфи. Картини на дервиши и камили, днес могат да се видят в интериора на къщите в Стария Пловдив.
Надявам се, че чрез втората част на окултно-историческия очерк "Архитектурен комплекс "Музей на религиите", гр. Стара Загора - единственият музей в Европа, който обединява 3 религии", съм успяла допълнително да обогатя представите и знанието на моите читатели. Втората част на очерка не беше предварително планирана. Тя дойде като допълнителна идея впоследствие, тъй като прецених, че може още да се разсъждава върху изображението на голямата розета под главния купол на Старата джамия.
Няма коментари